CHINATOWN DAILTIES

by

LOUIS K. HA

Class of 1985

Advisor: Prof. Frederick T.C.

Columbia University Graduate School

Yu

Copw¥right
Louis K. Ha
Feb. 11, 1985

of Journalism



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /1

It is 10 a.m. on January 11. Snow is falling
lightly in NMNew York City. Sixteen Chinatown reporters,
armed with loudspeakers and placards, are picketing The
United Journal. They shout: "Stop exploiting reporters!®

"Down with King-fu Ng!" "Down with the newspaper warlord!"

This was no ordinary demonstration. The reporters
- all members of the East American Chinese Reporters
Association ~ were not demanding higher pavy or better work-

ing condition.

Louis Liu, chairman of the reporters association
Savys, "We protest against an editorial of The United
Journal, which referred to our association as ’so-called
reporters association.’ We are displeased that Mr. Ng

questioned the fair representation of our association.”®

To King-fu Mg, 74-year-ocld publisher of The
United Journal, his is the only local paper in Chinatown
and all the other eight Chinese-language newspapers are
mouthpieces of Taiwan or Beijing. To him, the East American
Chinese Reporters Association is biased and has to be pro-
Taiwan because it holds its meetings at the pro-Taiwan

Chinese Community Center in Chinatown.



LOUIS K. HA CHIMNATOWN DAILIES /2

But to the reporters, the political adherence of
their employers is one thing, the friendly solidarity among
themselves is quite another. Besides, many of them have
worked +for papers of both political groups. The protest,
therefore, was to demonstrate their common disgust at being
labeled politically. They have been trying toc build up
their journalistic credibility and to keep away Ffrom the
political whirlpool, in which the nine Chinatown dailies

are deeply involved.

Actually, Chinatown dailies do not conceal their
political preference or purpose. All the pro-Beijing papers
celebrate the national day of the People’s Republic of
China on October 1, while pro-Taiwan papers do the
celebration on October 10 - "Double Ten®’ - the national day

of the Republic of China.

Pro-Taiwan papers are easily distinguished by
their year-counting system. Four papers refer to 1985 as
the "74th vear of the Republic of China,"” which was estab-
lished in 19211. They are: The World Journal (Shi-jie ri-
bap), The China Post (Niu-yue ri-bao), The China Tribune

{HWa-mei ri-bao), and Sing Taop Daily (Sing-tao ri-ban).



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /3

The other five Chinatown papers use the Gregorian
calendars four of them pro-Beijing, one claimed to be
nuetral. They are: The Centre Daily News (Zhong bol), The
Sino Daily Express (Hua-yu kuai-bao), The China Daily News
(Hwa-qiapo ri-bao), The Peimei News (Pei-mei ri-bao), and

The United Journal {(Lian-he ri-bao).

"It is a lot easier to distinguish the Chinatown
dailies politically than to determine their actual dates of
publication,” says a reader of Chinatown dailies. On a
Saturday afternoon, for instance, readers are at a loss to
know which paper to buy, because they can find papers dated
Saturday, Sunday, and Monday on the 30 and more newsstands
in Chinatown. The bpnhes dated Saturday are published on
Friday, those dated Monday come out on Saturday, and only

those dated Sunday are Sunday papers.

"It is a confusing tradition," Sum-yuen Cheng,
director of The Sino Daily Express, admits. "At +First,
there were only evening papers and naturally enough, the
date was for the following day. Two years ago, some evening
papers became morning papers, but they still carried the
date of the +ollowing day." So, oh Mondays ohe reads
Tuesday's papers, but on Saturdays, one buys Monday
papers. The two Sunday papers are published on Saturday

afternoon and on Sunday morning.



L.LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /4

"This is a dead end issue," says Kuo-chi Yu,
chief editor of The Peimei News. "I tried to change it
sometime ago, but failed. The readers could understand the
cthange, but the newsstand keepers would not. They Lkept
asking, 'Why send us yesterday’s paper?’ After a few days,

we had to bow to tradition.”

Why don’t all the publishers agree to change it?
"Well, how could we agree? I doubt if we could hold a
meeting together," says Andrew M.L. Kwan, chief editor of
The China Daily News. "Publishers of the nine papers do not
even want to stand under the same roof." In fact, some pro-
Taiwan papers still refer to Deng Xiao-ping as ’mobster
Deng,’ and call Beijing (northern capitall, the capital of
China after 1949, by its old name Peiping (northern

peace).”

"Some Chinatown organizations even hold separate
press conferences for papers of the two political groups,”
says Samson Wong, a Chinatown reporter. But many journal-
ists have nourished antipathy to this practice. K.F. Ng af
The United Journal, opposes the interference of politics in
journalism. He dislikes papers supported by Beijing,
Taiwan, or Hong Kong, and disapproves any kind of grouping
which, in his opinion, is either leftist or rightist and

which brings only troubles to readers.



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /5

Chinatown readers, however, are interested in
China polities. "The papers,"” says a Chinatown sociologist,
"serve as an umbilical cord connected to China and to
Chinese politics and culture for the first-generation immi-
grants."” The growing groups of second- and third-
generation immigrants have less interest in China politics,

but then most of them cannot read Chinese anvway.

The first-generation immigrants are faithful
readers of Chinese-language papers. Kuo-chi Yu, chie+t
editor of Peimei News, Says, "The first-generation immi-
grants care for their home-town news at least for +five
years. And these eager readers flock to Chinatown.” Every
vear, 40,600 Chinese migrate to the United States: 20,000
from Taiwan, 20,000 from China and &00 from Hong Keng. And
a few thousand more business people, students, and illegal
Chinese immigrants are staying in the States. At least
12,000 of them will flock to New York Chinatown every vyear,

according to a recent survey sponsored by the “"Local 23-25,

International Ladies’ Garment Workers® Union.*

Shirley Yan of The American Asians for Equality,
an 1i-year-pold organization on East Broadway, says, "China-
town is the place where the first-generation Chinese
immigrants tend to live, because they can survive here

without knowing English."



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /&

"Men get jobs in Chinese restaurants or gro-
ceries," she says, "and women in garment factories. With
Chinese-speaking doctors, lawyers, bankers, and social
workers taking care of every facet of their life, the
Chinese seldom have to leave lower Manhattan. Then,
commuting in New York 1is a problem for them; subway
announcements for changing train cars, for instance, often
make them lose their way. That makes them stick around

Chinatown. "

Chinatown runs from Broadway to East River and
from East Houston Street to Fultoen Street with nearly

52,000 Chinese residents.

"Chinatown is small for sop many residents,” says
David Mui, manager of Sing Tac Daily. "That has an effect
on Chinatown journalism. We just don’t report everything we
know. We have to follow certain rules."” For example, shoot-
ings in theaters are not always reported, so as hot to

disturb business or to damage image of the community.

Yung Li, reporter of The World Journal, says, "It
is our common agreement with the underworld that Chinatown
crimes will be covered only after checking with police
reports. So we depend on the 9 p.m. briefing of the Fifth

Precinct for violence stories.”



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /7

"In Chinatown, they have their own set of ghetto
rules,” says Te-kong Tong, professor of Asian Studies at
City College of New York. "The American law seems being
taken lightly in Chinatown. Once, I watched an X-rated film
with embarrassment, not because of the film , but because a
mother was sitting there feeding her baby while her six-

yvear-old child watched the scene of naked bodies in bed. *®

When Edward T.C. Chan was identified as the
leader of a Chinatown crime group by the ’President’s
Commission on Organized Crime® on October 23 last year, The
New York Times ran a 25-inch-1long story with Chan’s photo.
Out of the nine Chinese newspapers, only two mentioned
Chan’s name. One of them, The World Journal, had to write
an editorial apologizing to Chan the next day. The other
ohe, The United Journal, vas threatened to have business
withdrawn by advertisers. A Los Angeles-based Chinese
daily, also on sale in New York, translated and ran The
New York Times story on Chan. Shortly after that, two New
Yorlk correspondents of the paper left their jobs. This
raised speculations that their leaving was related to the

issue.



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /8

Although some editors were ready to publish the
news, their reporters were worried about their personal
security. So, most of the papers delayed the news till Chan
gave a press conference in his opwn defense. James C.
Hziung, professor of politics at New York University
comments, *"The Chinatown press is still afraid of local

powers, of their revenge."”

Apparently, Chinatown press is trapped in a danger-
ous triangle farmed by political pressure, power of orga-
nized crime, and the interest of readers. The survival

struggle is hard.

However, the nine Chinatown dailies have somehow
survivied. They range in size from eight toc 48 pages, and
are of very uneven guality. Some have big staffs of nearly
200 employees and modern equipments such as computers and
four-color printing plants; some are shoe-string
operations. Eight sell +for 25 cents; one sells for 15

cents.

14



LOUIS K. HA CHINATOQWN DAILIES /%9

The China Tribune, for instance, is an eight-page
daily sold for 15 cents. The 42-year-pld paper has a circu-
lation under 200, and is estimated to spend only $100 a davy
for printing, including material and labor. It relies
almost entirely on clippings from Hong Kong or Taiwan
papers and does very little reporting of its own. The paper
runs only one or two local stories every day; most of them

are translations frem the New York Post and Daily News.

Some Chinatown dailies are big. The World Jour-
nal, +For instance, is a seven-day paper with color print-
ing. It has 48 pages, including 30 pages of advertisement.
On weekends, it attaches a 48-page tabloid-size complimen-
tary magazine., The paper, founded nine years ago with nine
editions in the United States and Canada, claims a circula-
tion af 30,000, and is the largest Chinese-langueage paper

in the United States.

The paper with the largest readership in China-
town, however, is the 33-vear-old United Journal. This 20-
page journal, with its average 12 pages for advertisement,
is the only paper claiming to be making wmoney. It gets
local support, because it was set up by local businessmen
and tried to be neutral politically by standing apart from

papers supported by Hong Kong or Taiwan resources.



LLOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /10

The journal has numerous advertisements on
garment factory jobs, apartment rentals, and votes of
thanks. It has almost monopolized all the advertising by

funeral halls.

Yuk-tsun Wang, the chief editor of the journal,
is proud of its advertising rates and policy. He says, "We
never push for ads, and clients are to pay in advance. Yet
we manage to maintain the highest rates in Chinatown
papers.®” In January this year, The United journal charged
%1,400 for one full page. That was already very costly by

Chinatown standard.

The oldest existing Chinatown paper, The China
Daily News, was founded on July 7, 1940, to commemorate the
day in 1937 when Japan invaded China. The paper organized
an anti-Japanese movement, which raised funds to buy two

Ford cars for China.

Andrew M.LL. Kwan, the chief editor, in his early
forties, is frank on disclosing the political stan& of his
paper. "During the Chinese civil war of the 40s, our paper
stood for the Communist party. And we immediately recog-

nized the Beijing government on Oct. 1, 1949.°"

io



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /11

"But the policy of our daily is to remain an
American Chinese paper; +ighting for civil rights, working
for the unification of China, and promoting cultural and
economic relationship between China and the United States.®
Kwan says this whole sentence in a breath, as if he had

learnt it by heart.

Beginning from the early *30s, the paper suffered
fram the American anti-China policy and from the boycott of
pro-Taiwan groups for more than 20 years., The situation was
so bad from 19463 to 1976 that the paper was forced to

publish only twice a week with about 300 copies esach issue.

*At that time," Kwan says, his round face slowly
reddened, "news-stands were prohibited to sell our paper
and Chinese applying for U.S. citizenship were asked

whether they had subscribed to our paper.®

Recently the paper, which runs 20 pages now,
started doing business with China, and things began to turn
better. Last April The China Daily News moved to a big
house at 15 Mercer Street - a sign of its final
breakthrough from the underground. Kwan says the paper also

plans to install equipment for satellite transmission.

11



LOUIs K. HA CHINATOWN DAILIES /12

In Chinatown journalism, emphasis on local
reporting is a recent practice. It was led by The Sino

Daily Express, founded five wyears ago.

"When I came to the States in the 60s," says Sum-
yuen Cheng, the director of the paper, "there was the
heated discussion on the issue of Diao-yu Tai." Diao-yu Tai
is an island with disputing territory claim between China
and Japan. "People sided either with Beijing or with Taiwan
on this issue. I didn°t see why people bother to get
involved in this partisan dispute. After all, it was not a

political reality in America."

So, Cheng devoted his journalism career entirely
to local Chinese community reporting, and trained reporters
according to his conviction. Since The Sino Daily Express
is not paving its reporters well, very often other news-
papers pay higher salaries to lure reporters from Cheng. It
turns out that reporters of many Chinatown papers are

Cheng’s disciples.

The 1Z2-page Sino Daily Express was the first and
only seven-day paper till March last year. The paper has

another Ffirst: it runs a give—-away paper in Bueens.

12



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /13

"At first," Cheng explains, "the give-away paper
was ohly a temporary strategy to bar the advance of the
newly Ffounded pro-Taiwan papers toward @ueens. But it
worked out well. With only ohe editor and one advertising

manger, we make mohey. So we continue to run it."

The Centre Daily MNews can be regarded as a paper
in exile. Its owner, Chao-shu Fu, had a prosperous Taiwanh
paper, which he was Forced to sell to the Nationalist
party. Fu then moved to Hong Kong to start a paper, which
was not a success. Four years ago, he moved the main force
of the Hong Kong paper to New York, with an edition in Los
Angeles. After all these shi+ting, The Centre Daily News
attempts to maintain a middle-of-the-road position politi-
cally, but it is considered as left of middle. A Chinatown
journalist says, Fu can never be objective toward Taiwan

anymore.

The China Post is a paper ready for auction.
Anyone wishing to start a paper in Chinatoun first
considers buying The China Post. Ming Leung, the publisher
of the 15-year-old paper, is admittedly pessimistic about
the paper. "The present staff is old," he says, "and new

people are not coming because of the low pay.”

13



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /14

Only three pages out of its normal 12 pages are
written by its staffj the rest is a collage from clippings
of Hong Kong and Taiwan papers. The policy of the paper is
to maintain a wminimum expenditure to survive the
competition, and to avpid Chinese politics by having

editorials only on local and international issues.

Sing Tao Daily is the only paper that runs
picture-ads of bikini girls for massage parlors in China-
town. Yet, it is a serious paper connected with a newspaper
chain that has 30 more offices over the world. Its Hong
Kong headquarters supplies almost 60 percent of the content
through satellite transmission. So, although it is a
licensed American Chinese newspaper, Sing Taop Daily is
regarded by many as a Hong Kong paper. In Chinatown, how-
ever, eight genuine Hong Kong papers are on sale. These
American editions are sach condensed into eight pages with

no local news and no advertisements.

Among the nine Chinatown papers, the mast
promising one is a strange hybrid. The Peimei News grew out
of 5ing Tao Daily ten years ago, and has recently absorbed
most of the editorial staff of a successful Chinatown

daily, which was closed last year.

14



Lauis K. HA CHINATOWN DAILIES /1S

"The founder of The Peimei News, Kuo-kuan So, was
the east coast distributor of Sing Tao Daily," says Kuang-
fu Chu, the former publisher. "He was also in charge of
local editing in Mew York. In the early *70s he employed
reporters suspected to be pro-Beijing. Sing Tao'’s owher,
who had real estate in Taiwan, was pressured to keep the
paper rightist. HKuo-kuan So, who held half of the paper’s
shares brought the matter to court and won the case. As a
result, he was given the printing plant and some monhey for

leaving Sing Tao Daily to start a new paper.®

The Peimei News started with a circulation of
17,000. But after the fall of the Chinese ’gang of four’® in
the late °*70s, the paper lost most of its readers. Now it
has a circulation of about 3,000. Newspaper clippings from
Hong Kong or China are reprinted in the paper without being

retyped.

However, people now speculate that The Peimei
News will become one of the best Chinese papers because in
January this year it hired a new chief editor, who, in turn
hired 14 people from his former team in The China Times

(Zhong-guo shi-bao).

15



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /16

The China Times was undoubtedly the watershed of
Chinatown journalism. All the nine Chinatown dailies were
no equal competitors of this pro-Taiwan paper closed a few
months ago. The paper started the four-color printing in
Chinatown dailies, dedicated more than three pages to local
news, paid reporters the record monthly salary of more than
$2,000 and sent correspondents to other cities. BRBefore The
China Times came to the scene, most of the papers had only
one reporter, who doubled as photographer, translator and

artist.

The China Times had a circulation of 28,000 and a
staff of 1705 both were records in Chinatown journalism. It
had invested $15 million in its 26 months of existence, and
had just spent $5600,000 installing a Chinese computer

system before it abruptly ceased to publish.

15



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /17

Its last issue, dated Nov. 12, 1984, mentioned
only the economic reasons for the closing. The immediate
cause seemed to be the fault of the owner, who was a high
Chinese Nationalist pfficial and owner of a Taiwan chain of
papers. He failed to transmit $5.5 wmillion from Taiwan to
subsidize the New York operation, which lost about $250,000
each month. The owner did have the money in Taiwan. Only
the transferral of funds to New York was reportedly barred
by the Taiwan Government, which bargained with the owner to
run the paper according to Nationalist interest and under
tighter government control. This was not the first time The
China Times received political pressure from Taiwan, though

it was the last.

In September, 1284, the Taiwan government
objected to an editorial criticizing the Reagan
Administration. That editorial argued that the "Church and
State” dispute was not a real problem; the underlying issue
was Reagan’s religious intolerance in the disguise of reli-

gious freedom.

Before that incident, the Taiwan government warn-
ed the paper about its full coverage of the achievements of
mainland China athletes at the Ol¥ympic games, charging that

coverage promoted the Communist success.

17



LoUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /18

In October, The China Times ran a Ffront-page
story on the assasination in San Francesco of the author of
a biography of Taiwan President Ching-kuo Chiang, savying
that the author "was not a man with money or women
trouble.” Taiwan again regarded the report as an innuendo

of a political murder by Nationalists.

After the closing of The China Times in Novewber,
in an interview by the pro-Beijing Chinatown paper,
Professor James C. Hsiung deplored the interference of
Taiwan with The China Times. However, after a short trip to
Taiwan Professor Hsiung changed position. He wrote ahn
article in a pro-Taiwan Chinatown daily to retract =11 his
previous opinion, and apologized to Taiwan government. He
affirmed in that article that he had found no political

pressure exercised on the paper.

A former reporter of The China Times, Derek Lee,
however, says, "Professors need grants to maintain their
position in universities. It is quite narmal that they are

subject to political pressure too."

le



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /19

The China Times incident did have some chilling
effect on the remaining Chinatown papers. Kuo-chi Yu, the
former chief editor of The China Times, points out,
"Recently the papers tend to go for extremes. The leftist
goes further left, the rightist further right. Nobody dares

to stick his neck ocut to be neutral.®

Mow, Chinatewn newspapers just follow a system
which they have developed throughout the vearsj; they run
similar local news stories, vary a bit in international
news coverage and differ a lot in China news coverage. They

all try to please their readers.

For example, eight out of the nine Chinatown
dailies recently ran front-page staories on the Chinatouwn
Evergreen Pine House project for senior citizens, showing
their almost identical news judgment on local news. But on
international news, only six papers ran a front-page story
on the Vietnamese control over a Cambodian camp last month,
while the other three dailies ignored it and carried news
of the +fifth anniversary of the Russian invasion of
Afghanistan o©on that-day. The difference on Chinese news
coverage is evident. Last year, for instance, only +foupr
dailies mentioned Chairman Mao’s 91 birthday; Dhe paper
placed the AP story on the front page, two ran the UPI

story, and a fourth one ran a quarter-page feature on Mao.

12



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /20

The topic that received the most attention last
vear was the Immigration Reform and Control Act, known as
the Simpson-Mazzpli Act. Legislation on immigration
concerned not only the readers, but also reporters; many of
them are receiving low salaries in exchange for getting
their employers to help them get permanent resident status,

which is the first step to acquire an American citizenship.

Keith Fung, for instance, had a master’s degree
in audio-visual communication. But he had to work for three
years as a reporter receiving $200 a week. After he became
a permanent resident, he quit the job and started a photo
develaping shop. Some newspapers are suspected to have

received money bringing in ungualified staff to the States.

Another common practice concerning their contents
is: all dailies have three to eight pages produced in Hong
Kong or Taiwan. The bigger newspapers operate by satellite,
some have print-ready films done and sent over by Z24-hour-
express delivery, and some just clip from nhewspapers they
received and do a paste-up job for off-set reprint. One
reason for having materials sent over is economic. It saves
money. Another reasohn iz that news +rom Hong Kong and

Taiwan appeal to the readers.

20



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /21

The pages from Hohg Kong or Taiwan usually carry
soft, life-stvle features and sensational stories, such as
the latest gossip on movie stars in Taipei or Hong Kong, or
the latest startling crime in those cities. A recent issue
of a pro-Taiwan paper devboted nearly a full page to the
first tattoo parlor in Taipei, complete with huge color

photos of women’s tattooed backs and thighs.

Serialized +fiction, common to all Chinatown
papers, occupies at least one-fifth of each issue. Crime,
sentimental, and sex stories can run for a few hundred
installments. Many readers buy the newspaper mainly to

follow the serialized stories.

Loop-poon Yau, editor of The Centre Daily News,
notes that a lot of the Chinese immigrants are of the
middle class, with low-brow or middle-brow tastes. They
differ from Chinese immigrants 30 years ago, when the
pverseas Chinese were either intellectuals, such as
diplomats, scholars and graduate students, or uneducated

seamen, waiters, and seamstress.

A common guestion for Chinatown newspapers is
their number. New York has only three dailies for more than
seven million people. Does Chinatown need nine newspapers

for its 358,000 residents?

21



LQUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /22

*There should be only 3 to 4 dailies,"” says David
Mui, the manager aof Sing Tao Daily. "I think within three
or four years, many will be squeezed out.” Arthur 8. Liu,
the chairman and president of The Sino Daily Express, also
says, "It is abnormal to have nine papers now. But at least

five will remain.”

Kuang-fu Chu, the former publisher of The Peimei
News, agrees: "The market is too small for nine newspapars.
Five is enough: onhe local, one 1left, one right, one

central, and one Hong Kong oriented.”

Joan Wai, a woman journalist, does not think the
number of dailies will decrease. She says, "W existing

paper could take the place of others.®

The most serious problem for Chinatown journalism
is to build up its credibility. In the partisan dispute on
China politics, papers discredit one another, resulted in
having readers discreding all. The protest of the reporters
association on that snowy day was to defend the profession-
alism of Chinatown reporters. At least the reporters try to

have an objective and fair lbocal reporting.

22



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /23

But in fact, even "neutrality® is a dirty word in
Chinatown. "It is impossible to be neutral; to be neutral
is te be amoral,” says Sam H.L. Chang, a former reporter.
"We can only have independence, forget about neutrality,®
says Arthur S. Liu of The Sino Daily Express. Meanwhile,
Professor James C. Hsung says, "There are no neutrals, only

a matter of fairness.”

Yet, Kuo-chi Yu of The Feimei News savys, "Even to
be fair is difficult, because we have to compromise. As a
chief editor, I have to compromise with the boss, with
reporters, with the interest of the paper. Not even a
contract can guarantee it. I have to compromise as I go

aleng. "

"Chinese journalism,® Professor Te-kong Tong
sSays, "is not vet modernized. Journalists get excited
easily. There are still too many personal attacks, and not
enough spirit of *legal government’® and democracy. 1 depend
on English-language papers for my news. They report quicker
evenh on China news; the other day, a Chinese writers®
asspciatipn, meeting in Beijing, was reported by The New

York Times +first. I read Chinese papers for gossips."”

23



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /24

Professor James C.Hsiung has the same opinion,
"English-language papers are more reliable: I check with

them after reading the news from Chinese newspapers.”

The +future of Chinatown journalism is however
bright. Editors are thinking of expanding the readership.
For instance, Kuo-chi Yu, the new chief editor of The
Peimei News, expresses the wish to have a closer contact
with American society. He intends to employ an English-
speaking secretary and to have a page in English both for

second-generation immigrants and Americans readers.

Arthur S. Liu of The Sino Daily Express is plan-
nig to have a weekly summary of his paper in English, "to
let American politicians know the minds of their Chinese

constituency.”

The China Daily News has already made a feasibi-
lity study on an English edition. Andrew M.L. Kwan, the
chief editor, says, "The study showed that a daily would be
better than a weekly. Yet, we might first put up a weekly,

then a daily after one or two years."”

29



LOUIS K. HA CHINATOWN DAILIES /295

In the meantime, Chinatown journalists are
optimistic. In a talk at Columbia University last December,
Kuo-chi Yu, chief editor of The Peimei News, noted that for
the last 30 vears, Hong Keng had been the center pof free
speech for Chinese, but after the 1997 issue, by which
China was to regain the sovereignty, Hong Kong newspapers
would be limited in their +free discussion. He said,
*Gradually, Chinatown dailies are the only Chinese-language

papers able to discuss Chinese politics freely."

25



